Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Tele 2 – Ny identitet

Bidragsbeskrivning:
Tele2 är ett av Europas ledande telecomföretag med 13 miljoner kunder i 10 länder. Ända sedan Jan Stenbeck grundade företaget, 1993, har Tele2 varit en utpräglad utmanare. Man har utmanat statliga monopol, invanda sanningar och etablerade affärsmodeller – och tagit en stark position genom prisledarskap. På en mogen marknad blir det allt svårare för Tele2 att konkurrera via pris. Tele2 överger nu prisledarstrategin för en ny, mer värdebaserad inriktning: Tele2 ska bli the champions of customer value. För att manifestera den nya strategin och ladda varumärket med nya associationer, fick vi i uppdrag att utveckla en ny visuell identitet som bättre linjerade med den nya varumärkesinriktningen. Ett nytt uttryck som verkligen tar för sig i kategorin, en kraftfull typografi, starka färger och uttrycksfulla bilder samverkar för att skapa ett modernt och energiskt uttryck – som lyfter Tele2 ur lågpriskategorin och tydligt särskiljer bolaget från konkurrenterna.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Thomas Kurppa
  • Projektledare, strateg
    Måns Jacobsson Hosk
  • Senior Designer
    Oskar Kron, Titti Kurppa

  • Digital designer
    Carl Unnerman
  • Produktionsledare
    Sladja Sitbon
  • Produktionsledare
    Emma Axling
  • Strateg
    Martin Svensson
  • Designer
    Leo Drakenberg Renander
  • Projektledare
    Ellen Hörnberg
  • Strateg
    Malin Bugge