Gojek är Sydostasiens ledande multiserviceplattform. För att lansera Gojeks tjänster för taxi, samåkning och matleverans på ett antal nya marknader i Sydostasien skapade vi en visuell metafor som representerar vad du kan förvänta dig av Gojeks tjänster – bättre Flow i vardagen.
Kampanjen visar hur Gojek syftar till att ta bort friktion i vardagen, och att hjälpa människor till ett bättre Flow i det dagliga livet – när allt bara fungerar. Därför skapades vi en stad – en plats där allt bara flyter – som representerar allt man kan förvänta sig av Gojek.
Det är en stiliserad värld där människor, motorcyklar och bilar sömlöst kan samexistera i en till synes omöjlig symbios. I centrum av allt finns ett storslaget koreograferat motorcykelstunt för att visa hur Gojeks förare är de som är drivande i ekosystemet av olika tjänster. När man zoomar ut från staden så ser man att alla element tillsammans samlas för att bilda … en enorm Gojek-logotyp. Gojek introducerades på de nya marknaderna genom ett enormt uppseendeväckande spektakel där hela kampanjen i slutändan visar sig vara själva logotypen.