Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

The Flow

Gojek är Sydostasiens ledande multiserviceplattform. För att lansera Gojeks tjänster för taxi, samåkning och matleverans på ett antal nya marknader i Sydostasien skapade vi en visuell metafor som representerar vad du kan förvänta dig av Gojeks tjänster – bättre Flow i vardagen.

Kampanjen visar hur Gojek syftar till att ta bort friktion i vardagen, och att hjälpa människor till ett bättre Flow i det dagliga livet – när allt bara fungerar. Därför skapades vi en stad – en plats där allt bara flyter – som representerar allt man kan förvänta sig av Gojek.

Det är en stiliserad värld där människor, motorcyklar och bilar sömlöst kan samexistera i en till synes omöjlig symbios. I centrum av allt finns ett storslaget koreograferat motorcykelstunt för att visa hur Gojeks förare är de som är drivande i ekosystemet av olika tjänster. När man zoomar ut från staden så ser man att alla element tillsammans samlas för att bilda … en enorm Gojek-logotyp. Gojek introducerades på de nya marknaderna genom ett enormt uppseendeväckande spektakel där hela kampanjen i slutändan visar sig vara själva logotypen.

Arbetsgrupp

  • SVP - Group Head of International Marketing
    Jasper Distel, Gojek
  • VP - Head of International Brand & Strategy
    Archishman Ramasubramanian, Gojek
  • Art Director
    John Bergdahl, Forsman & Bodenfors
  • Copywriter
    Joakim Labraaten, Forsman & Bodenfors
  • Art Director
    Patrick Knowlton, Forsman & Bodenfors
  • Art Director
    Qihao Shum, Forsman & Bodenfors
  • Copywriter
    Lena Paik, Forsman & Bodenfors
  • Copywriter
    Firrdaus Yusoff, Forsman & Bodenfors
  • Art Director
    Kim Cramer, Forsman & Bodenfors
  • Designer
    Jason Feng, Forsman & Bodenfors
  • Planner
    Julia Blomquist, Forsman & Bodenfors
  • Engagement Planner
    Sanna Britsman, Forsman & Bodenfors
  • PR Strategist
    Bjarne Darwall, Forsman & Bodenfors
  • Client Director
    Abbe Hale, Forsman & Bodenfors
  • Campaign Manager
    Jade Cheng, Forsman & Bodenfors
  • Agency Producer
    Mikyung Kim, Forsman & Bodenfors
  • Agency Producer
    Ali Loveday-Herzinger, Forsman & Bodenfors
  • Director
    Henry Scholfield, Caviar
  • Editing
    Final cut, Final Cut
  • Color
    Electric theatre Collective, Electric theatre Collective
  • Post and VFX
    Mathematic Studio, Mathematic Studio
  • BTS production
    Shelter Film, Shelter Film