Utmaning:
Nokia bad om en idé som skulle inspirera folk att börja använda deras kartor i sina mobiltelefoner och på sikt se Nokia som en leverantör av mobila navigationslösningar.
Lösning:
Istället för att bara tala om produkten så valde vi att bygga hela idén på produkten. Inne på Nokias navigationstjänst uppmanades folk att lägga till sina favoritplatser antingen via sin mobil eller via internet. För att sprida detta skapade vi the World's Biggest Signpost. En 50 meter hög, 60 ton tung interakiv installation som visade vägen till folks favoritplatser. Från fyra kameror streamades allting live till nokia.com där folk från hela världen kunde delta i realtid.
Genom att sätta interaktiviteten i centrum bjöd vi in folk till att delta. Vi la kontrollen i publikens händer, oavsett om de stod på gatan eller satt framför datorn på andra sidan jordklotet.
Efter kampanjen:
Efter kampanjen valde Nokia att göra Good Things-kartan till en permanent del av deras navigationstjänster och finns nu på alla Nokias marknader.