Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Amnesty ville skapa uppmärksamhet kring att fånglägret i Guantánamo varit i drift i 10 år. Vi använde den digitala skärmen på Stureplan och en iPad för att symbolisera hur namnunderskrifter kan göra skillnad. Skärmen visade en fånge som spärrades in av den amerikanska flaggan. När man signerade iPaden så drogs ränderna i stjärnbaneret åt sidan, simultant med ljuset på fasaden, och namnunderskriften syntes på skärmen.
Arbetsgrupp
Art Director Sebastian Smedberg
Copywriter Per Forssberg
Creative Director Petter Ödeen
Formgivare Jacob Frisk
Fotograf Peter Alendahl/Adamsky
Produktionsledare Malin Boustedt
Projektledare Anna Frick
Retusch Bildinstitutet
Uppdragsgivare Maria Starck, Jimmy Mannung
Web Director Magnus Hällstén
Webbproducent Niclas Bergström
Övrigt Digital Skärm/Atracta, Klippning film/Chimney Pot