Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Unlock the truth about Guantánamo

Amnesty ville skapa uppmärksamhet kring att fånglägret i Guantánamo varit i drift i 10 år. Vi använde den digitala skärmen på Stureplan och en iPad för att symbolisera hur namnunderskrifter kan göra skillnad. Skärmen visade en fånge som spärrades in av den amerikanska flaggan. När man signerade iPaden så drogs ränderna i stjärnbaneret åt sidan, simultant med ljuset på fasaden, och namnunderskriften syntes på skärmen.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Sebastian Smedberg
  • Copywriter
    Per Forssberg
  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Formgivare
    Jacob Frisk
  • Fotograf
    Peter Alendahl/Adamsky
  • Produktionsledare
    Malin Boustedt
  • Projektledare
    Anna Frick
  • Retusch
    Bildinstitutet
  • Uppdragsgivare
    Maria Starck, Jimmy Mannung
  • Web Director
    Magnus Hällstén
  • Webbproducent
    Niclas Bergström
  • Övrigt
    Digital Skärm/Atracta, Klippning film/Chimney Pot