Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Vad ska du göra?

Uppdraget var att få unga efter studenten att se värnplikten som ett naturligt val efter studenten. Helt enkelt, få dem bli mer intresserade av Försvarsmakten.

Efter studenten upplever unga en stor frihet. En frihet som ofta leder till många frågor. Ska jag backpacka? Flytta hemifrån? Plugga vidare? Ta ett sabbatsår?

Många unga saknar också en gemenskap efter skolan. Något som Försvarsmakten är rik på. Hela vår Försvarsmakt är nämligen uppbyggd på en stark gemenskap.

Vår utomhustavla med de kamouflerade soldaterna blev ett sätt att illustrera just gemenskapen. Att i Försvarsmakten finns det en stark samhörighet, där ensam är svag och kollektivet starkast. En bild som får dig att stanna upp, tänka efter, och bli fast.

Arbetsgrupp

  • Marknadschef
    Johan Landreström, Försvarsmakten
  • Projektledare
    Anders Jansson, Försvarsmakten
  • CCO
    Andreas Dahlqvist, NORD DDB
  • Projektledare
    Nicole van Rooij, NORD DDB
  • Strateg
    Johan Rynell, NORD DDB
  • Produktionsledare
    Carin Lagergren, NORD DDB
  • Art Director
    Nina Friman, NORD DDB
  • Copywriter
    Urban Wirdheim, NORD DDB
  • Grafisk design
    Fredik Kjellström, NORD DDB
  • Creative lead
    Hanna Stenwall, NORD DDB
  • Byråproducent
    Jacob Fagerström, HOUSE
  • Stills photography
    Märta Thisner, Bad Land