Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Vägen till läsning

Bidragsbeskrivning:
Pressbyrån har startat ett initiativ för att öka läslusten och läsförmågan i Sverige. Forskning visar att barn som läser serier har större benägenhet att gå över till mer avancerad läsning. I den här annonsen illustrerar vi det skeendet genom Kafkas Processen – från enklaste serie till skriven roman. Samtidigt välkomnar vi alla barn och ungdomar att komma in och läsa hur mycket serietidningar de vill i Pressbyråns butiker.

Motivering:
Årets guldägg i print är framför allt välskriven. Och framför allt riktigt fin. Och framför allt relevant. Dessutom känns den ny, kul, originell och, tja, kort och gott, som ett givet guldägg i tidningsannonsering 2016.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Filip Laurent
  • Art Director
    Johan Landin
  • Projektledare
    Sara Clewemar
  • Produktionsledare
    Bella Lagerquist
  • Grafisk formgivare
    Sara Bellafesta
  • Planner
    Simon Stefansson
  • Uppdragsgivare
    AnnaMaria Carnemark, Lennart Schultz
  • Illustratör
    Kenneth Larsen