Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Varannan Havre

Det är inte alltid så enkelt att ändra livsstil, eller invand rutt i matbutiken för den delen. Men om du gör det lite då och då? Typ varannan dag, eller varannan frukost, eller varannan fika? Då blir det kanske lite lättare. Med ovanstående insikt som grund tapetserade vi landet med tvetydiga budskap och uppmuntrade folk att bryta en vana litegrann. För faktum är, att även hälften kan göra en hel del gott för klimatet. Manéret i kampanjen lånade vi från 60- och 70-talets plakatestetik och politiska kampanjer. Det är ju viktiga grejer vi pratar om. Ett unikt typsnitt skapades och varje enskild del av designen trycktes med linoleumteknik. De klistrades ihop bit för bit och resultatet blev en kampanj som tog för sig och skapade engagemang kring en av vår tids stora ödesfrågor: Hur och vad ska vi äta utan att ta kål på planeten?

Arbetsgrupp

  • Design Director
    Lars Elfman, Oatly Department of Mind Control
  • Art Director
    Lisa Vaccino, Oatly Department of Mind Control
  • Graphic Designer
    Petra Hassler, Oatly Department of Mind Control