Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Venedigbiennalen 2009

Venedigbiennalen är världens mest spännande visuella konsthändelse som äger rum vartannat år i Venedig, Italien. 53:e Internationella Konstutställningen, betitlat Fare Mondi/Making Worlds, omfattade verk av över 90 konstnärer från hela världen och tog plats runt om i Venedig från Juni till November 2009.

Uppdraget var att skapa en ny stark visuell identitet som kommunicerade utställningens tema ”Making Worlds”. Identiteten skulle kommunicera utställningen, hålla ihop aktiviteter och skapa intresse. Konceptet för ”Making Worlds” blev ett grafiskt språk med en synlig koppling till världen, som stod stark och tydlig i sin egen kommunikation. Identiteten bygger på element från något verkligt universellt – alla flaggor i världen – som i olika kombinationer skapar något nytt. Världar av abstrakta former. Identiteten omfattade allt från kataloger, affischer, signage, merchandise och mycket mer.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Björn Kusoffsky
  • Formgivare
    Nina Granath
  • Fotograf
    Rasmus Norlander
  • Produktionsledare
    Linda Berglund, Linda Redig
  • Uppdragsgivare
    Daniel Birnbaum
  • Övrigt
    1:2:3