Allt för att utrota hungern.

Kategori: Digitalt Sajter
År: 2012
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Svenska Kyrkan

Varje vår genomför Svenska kyrkan en stor insamlingskampanj, delvis genom gräsrotsaktiviteter som loppisar, auktioner, bullbak och lotteriförsäljning på församlingsnivå. I år kompletterar vi detta med en möjlighet för vem som helst att göra sig av med sitt överflöd till förmån för de som svälter. Genom ett unikt samarbete med Tradera och Payson kan man sälja grejer på Tradera och låta pengarna gå raka vägen till Svenska kyrkans arbete.


Arbetsgrupp

Art Director
John Bergdahl

Copywriter
Anna Qvennerstedt

Formgivare
Johanna Hofman-Bang

Produktionsledare
Nicole van Rooij Ekström

Projektledare
Leif Sorte

Web Director
Johan Wingård

Webbproducent
Peter Gaudiano

Övrigt
Samarbetspartners: Tradera och Payson


Andra vinnare i kategorin