Allt för att utrota hungern.
År: 2012 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Svenska Kyrkan Byrå: Forsman & Bodenfors
Varje vår genomför Svenska kyrkan en stor insamlingskampanj, delvis genom gräsrotsaktiviteter som loppisar, auktioner, bullbak och lotteriförsäljning på församlingsnivå. I år kompletterar vi detta med en möjlighet för vem som helst att göra sig av med sitt överflöd till förmån för de som svälter. Genom ett unikt samarbete med Tradera och Payson kan man sälja grejer på Tradera och låta pengarna gå raka vägen till Svenska kyrkans arbete.
Arbetsgrupp
Art Director
John Bergdahl
Copywriter
Anna Qvennerstedt
Formgivare
Johanna Hofman-Bang
Produktionsledare
Nicole van Rooij Ekström
Projektledare
Leif Sorte
Web Director
Johan Wingård
Webbproducent
Peter Gaudiano
Övrigt
Samarbetspartners: Tradera och Payson
Följ Guldägget