Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Blivande Klassiker

Högsta möjliga kvalitet har alltid varit en av NK:s viktigaste hörnstenar. Inte minst ska kläderna hålla stilen, genom vardag och fest, gång på gång. Precis så har det också blivit – mycket av det som sålts på NK sedan öppnandet 1902 har blivit klassiker som burits och älskats över generationer.
För att befästa NK:s position som Sveriges ledande modevaruhus byggde vårens modekampanj kring en efterlysning och insamling av dessa klassiska NK-kreationer. Kläderna fotograferades tillsammans med vårens nyheter och ställdes även ut i varuhuset, överallt reflekterande sina livshistorier. På så sätt blev de bevis på att det du bär med dig från NK idag, har en stor chans att bli klassiker de också.

Kampanjen gick i flera medier februari 2011.

Arbetsgrupp

  • AD-assistent
    Josephine Fahlstedt
  • Art Director
    Johan Wilde, Lotta Mårlind, Malin von Werder
  • Copywriter
    Johanna Reis, Nina Åkestam, Rebecka Osvald, Sandra Beijer
  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Formgivare
    Beatrice Sztanska
  • Fotograf
    Marcus Ohlsson/LundLund
  • Produktionsledare
    Elisabeth Philipson, Cilla Beckeström
  • Produktionsledare assistent
    Anna Alfonzetti
  • Projektledare
    Jan Lindforss
  • Retusch
    Linjepunkt
  • Uppdragsgivare
    Karin Högman, Camilla Wallander
  • Fotoproducent
    Helena Modin Blomberg (Miine)

  • Casting
    Marcus Petterson (LinkDetails)