Blowing in The Wind
År: 2015 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Apotek Hjärtat Byrå: Åkestam Holst
Bidragsbeskrivning:
För att bevisa Apotek Hjärtats löfte om att deras nya produkt Apolopsphy ger liv åt hår, fick den kreativa lösningen vara sin egen bevisföring. En till synes livlös och opersonlig reklamtavla fick plötsligt liv av vinddraget från tågens rörelser. Filmen som visar den kreativa lösningen har fått över 2,8 miljoner unika visningar i 190 länder helt av egen kraft. Medier som CNN, CBS, TIME, Mashable, Huffington Post och Gizmodo har alla rapporterat om kampanjen.
Arbetsgrupp
Creative Director
Andreas Ullenius
Art Director
Lars Baecklund
Copywriter
Mariette Glodeck
Projektledare
Sara Clewemar
Produktionsledare
Jennie Strinnhed
Digital Producent
Sofia Swedenborg
Grafisk formgivare
Lotta Persson
Webbdesigner
Jens Sjöbergh
Planner
Patrik Karlsson
Motion Director
Nisse Axman
Ateljéassistent
Anne-Lie Karl
Fotograf
Elisabeth Frang
Uppdragsgivare ansvarig
Fredrik Kullberg
Produktionsbolag
STOPP
Följ Guldägget