Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Blowing in the wind

Bidragsbeskrivning:
För att bevisa Apotek Hjärtats löfte om att deras nya produkt Apolopsphy ger liv åt hår, fick den kreativa lösningen vara sin egen bevisföring. En till synes livlös och opersonlig reklamtavla fick plötsligt liv av vinddraget från tågens rörelser. Filmen som visar den kreativa lösningen har fått över 2,8 miljoner unika visningar i 190 länder helt av egen kraft. Medier som CNN, CBS, TIME, Mashable, Huffington Post och Gizmodo har alla rapporterat om kampanjen.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Andreas Ullenius
  • Art Director
    Lars Baecklund
  • Copywriter
    Mariette Glodeck
  • Projektledare
    Sara Clewemar
  • Produktionsledare
    Jennie Strinnhed
  • Digital Producent
    Sofia Swedenborg
  • Grafisk formgivare
    Lotta Persson
  • Webbdesigner
    Jens Sjöbergh
  • Planner
    Patrik Karlsson
  • Motion Director
    Nisse Axman
  • Ateljéassistent
    Anne-Lie Karl
  • Fotograf
    Elisabeth Frang
  • Uppdragsgivare ansvarig
    Fredrik Kullberg
  • Produktionsbolag
    STOPP