Can Currency

Kategori: Utomhus
År: 2015
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: McDonald's

Bidragsbeskrivning: Under sommaren vistas många ungdomar på festivaler och i parker. De här ungdomarna är inte VD-avlönade, utan räknar sina pengar så att det räcker till öl och kanske lite mat. Därför gjorde vi om, på strategiska platser, vanliga utomhusskyltar till vår ”soppåse-skylt”. På dem kunde man dra av påsar för att samla upp burkar för att sedan gå till McDonald’s och byta in dem mot en hamburgare. Bra för magen och för miljön.


Arbetsgrupp

Copywriter
Stefan Gustafsson

Art Director
Simon Higby

Produktionsledare
Johan Ansterus, Johan Bylund

Projektledare
Hanna Anesäter

Grafisk formgivare
Pärmartin Jonsson

Retouch Artist
Christian Björnehag

Grafisk formgivare
Johanna Lundblad

Faktor
Anna Hellenberg

Kundansvarig
Johan Ljungman

Uppdragsgivare
Claes-Göran Jönsson, Annika Östlund, Agnieszka Eriksson


Andra vinnare i kategorin