GULDÄGGET 2020

CV kampanjen.

Kategori: Utomhus
År: 2013
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Situation Sthlm
Byrå: Ingo

Försäljningen av Situation Sthlm hade sjunkit med 22% under 2012. Hela året hängde på en lyckad försäljning den sista månaden. Briefen var att lyfta fram säljarna som starka individer, inte utmåla dem som offer. Vår lösning var att säljare fick skriva om sina omskakande livsöden i autetiska CV's, som hängdes upp på utomhustavlor med rubriken: Det är inte vem som helst som säljer Situation Sthlm.
Försäljningen stiger alltid i december, och man hoppades i bästa fall på en ökning med 50% jämfört med månaden innan. Den faktiska försäljningsökningen blev 101,5%, och december nummret blev slutsålt i förtid. Dessutom gjorde TV4 Nyheterna ett inslag om kampanjen och de hemlösa i Stockholm blev en angelägenhet för hela Sverige.


Arbetsgrupp

Art Director
Timo Orre, Richard Baynham

Copywriter
Björn Persson

Creative Director
Björn Ståhl

Designer
Kerstin Engberg

Fotograf
Jens Andersson

Produktionsledare
Patricia Sundberg

Projektledare
Kristian Florell

Visualizer/Produktionsdesigner
Mattias Berg/Attributverket


Andra vinnare i kategorin