Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

FRÅN Ö TILL A

Bidragsbeskrivning:
Örjan Andersson är jeansgurun och grundaren av modemärket och butiken Cheap Monday och Weekday. FRÅN Ö TILL A är hans nya satsning, ett butikskoncept med både externa och egna varumärken. Konceptet är skapat med en ambition att kunna presentera varumärken på ett personligt, annorlunda och ett lite bakvänt vis, där också namnet FRÅN Ö TILL A tydligt avspeglar just det bakvända. Uppdraget var att ta fram en flexibel visuell identitets- och marknadsföringsplattform. Utmaningen var att bygga det egna varumärket samt att kunna fylla det med externa varumärken, vart och ett med sitt eget respektive uttryck och formspråk. I en ständigt utvecklande modebransch efterfrågades även en identitet som kan förändras och utvecklas. Vårt syfte var att ge konceptet en stark grund, en slags ”stram-punk”. Logotypens och konceptets lek med alfabetet kan utvecklas i det oändliga. Från Ö till A från BACK till REA från T-SHIRT till AW från REGN till SOL…

Arbetsgrupp

  • Art Director / Grafisk designer
    Marie Häger
  • Art Director / Grafisk Designer
    Lisa Rydell