Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Grolsch Photo Machines

Uppdrag: Skapa en dialog mellan Grolsch och deras målgrupp, trendig och 25-35 år.

Idag visar vi vilka vi är genom bilder på facebook och instagram. Det stämmer extra bra in på Grolschs målgrupp.

Med utgångspunkt i Grolschs position ”Choose Interesting” ville vi ge målgruppen något användbart och intressant som kunde ta en naturlig plats i deras vardag.

Grolsch Photo Machines(GPM) är en digital foto-app för iPhone och Facebook. GPM är mer verklig och spektakulär än de vanliga fotoapparna. GPM använder riktiga analoga processer för att filtrera bilderna. T.ex. visad på en tjock-TV, avfotograferad och sedan skickad tillbaka till dig. Eller filtrerad genom en mellanformatskamera. Filtren var placerade på fysiska platser där maskinerna kunde ses i aktion.

Nya filter släpptes för att upprätthålla dialogen. Det gjordes även tidsbegränsade filter. T.ex. fanns det under period 15 illustratörer som live tecknade av din bild och skickade tillbaka illustrationen till dig.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Erik Nordenankar, Filip Tydén
  • Creative Director
    Fredrik Preisler
  • Formgivare
    August Zachrisson
  • Fotograf
    August Zachrisson, Noah Beyene
  • Kundansvarig
    Fredrik Svensson
  • Produktionsledare
    Anna Wallin, Gabriella Wollo, Sofia Beme
  • Uppdragsgivare
    Henrik Persson