Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Heat seeking billboard

Bidragsbeskrivning:
McDonald’s Iced Smoothies är uppfriskande goda. För att bevisa det ville vi helt enkelt dela ut dem gratis. Men för att få folk att berätta för alla sina vänner om hur goda McDonald’s Iced Smoothies är behövde vi maximera deras smakupplevelse. Så vi såg till att alla som fick en gratis smoothie var i det perfekta tillståndet. Vi monterade en värmekamera och en touch screen på en utomhusannons. Sedan kunde förbipasserande interagera med utomhustavlan och scanna sig själva. Med hjälp av en algoritm som mätte tio olika fokuspunkter kunde vi då räkna ut människors kroppsvärme och jämföra med ett medeltal. Så de som var tillräckligt varma när de scannade sig själva fick en svalkande smoothie på ett närliggande McDonald’s. Men även de som inte var så varma räknade snabbt ut hur de kunde “lura” utomhustavlan.

Arbetsgrupp

  • Projektledare
    Jeanette Ytterman
  • Art Director
    Leo Dal
  • Copywriter
    Sebastian Snygg
  • Faktor
    Anna Hellenberg
  • Business Director
    Johan Ljungman
  • Motion Graphic Designer
    August Håkansson
  • Produktionsledare
    Daniel Israeli
  • Produktionsbolag
    Tobias Christell, Havelle