Hemtex
År: 2011 Valör: Silverägg Uppdragsgivare: Hemtex Byrå: Stockholm Design Lab
HEMTEX
Hemtex är Sveriges ledande hemtextilkedja och grundades 1973. Sedan 2009 ägs företaget av Hakon Invest. För att behålla sin position på marknaden och leva upp till kundernas förändrade önskemål och krav, valde företaget att ta ett helhetsgrupp om företagets profil samt förnya butikernas in- och utsida, webb och kundklubb med målsättningen att bredda Hemtex befintliga målgrupp.
Under ett år har ett intensivt arbete med att förnya Hemtex identitet, sortiment och webb pågått. I samarbete med arkitekter har även ett nytt butikskoncept tagits fram. Framtidens Hemtex-butik är tillägnad en ny mentalt yngre och köpstark målgrupp. Hemtex ska därför upplevas som mer modernt, inspirerande och prisvärt. Passion för textil genomsyrar hela nya Hemtex och inspiration har hittats från den klassiska “blockranden”, sytråden och strukturen av det vävda tyget.
Arbetsgrupp
Art Director
Per Carlsson
Creative Director
Björn Kusoffsky
Designer
Daniel Löfvenborg, Christofer Beskow, Nina Granath
Produktionsledare
Camilla Nilsson
Projektledare
Ted Bergström
Web Director
Lars Hansson
Följ Guldägget