H&M Home Dollhouse

År: 2013
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: H&M Home
Byrå: Knock

H&M DOLLHOUSE BESKRIVNING

Tänk om du kunde uppleva en barndomsdröm. Att få gå in i en fantasivärld för en dag. Vart skulle den färden ta dig?

Inför lansering av H&M Home's höstkollektion 2012, var målgruppen 300 noga utvalda internationella journalister, skribenter och inredare.

Briefen bestod i att skapa en unik varumärkesupplevelse för H&M Home som skulle engagerar alla sinnen.

Utmaningen bestod i att kommunicera 6 helt olika inredningskoncept på ett integrerat, översiktligt och framför allt lekfullt sätt.

Lösningen blev ett dockhus.

Byggt i en anrik biolokal i centrala Stockholm. Inte i miniatyr utan som ett fullt skalenligt hus.

Dockhuset konstruerades med öppen front, som på håll möjliggjorde en samlad bild över hela kollektionen.

Under visning bjöds gästerna in i huset för en detaljstudie av de 6 olika kollektionerna, representerade i var sitt rum.

Gästerna fick fritt vandra runt i dockhuset, en fantasivärld som i allra högsta grad var verklig.


Arbetsgrupp

Creative Director
Pontus Djanaieff

Designer
Stefan Kits

Executive Creative Director
Erik Rune

Fotograf
Jens Andersson, Tobias Annerhult

Producent
Independent Dekor

Projektledare
Catharina Hamlund

Visualizer/Produktionsdesigner
Lo Bjurulf, Lotta Agaton


Andra vinnare i kategorin