Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Launch site on eBay

Lastbilschaufförer och åkeriägare är svåra att nå i traditionella mediakanaler. Vi vet att de varken twittrar eller hänger på Pinterest, men vi vet att de är intresserade av bilar och ofta letar reservdelar på Ebay. 
Så därför bestämde vi oss för att lansera den nya Volvo FH just där. Aldrig förut har någon använt en standard Ebay annons som platform för en komplett lanseringssajt. För att möjliggöra detta auktionerade Volvo ut den första serieproducerade Volvo FH. Med ett utropspris på 1 Euro. 

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Anders Eklind, Sophia Lindholm
  • Copywriter
    Björn Engström, Eva Råberg, Martin Ringqvist, Simon Coe
  • Formgivare
    Jerry Wass
  • Planner
    Tobias Nordström
  • Produktionsledare
    Jenny Edwardsson, Britta Malmberg
  • Projektledare
    Cilla Glenberg, Olle Victorin
  • Uppdragsgivare
    Ulf Nordqvist, Håkan Sernros, Helena Strandlund Selander
  • Webbproducent
    Peter Gaudiano, Stefan Thomson
  • Övrigt
    PR: Eva Råberg, Interaktionsdesigner: Johan Wingård