Launch site on eBay

Kategori: Digitalt Sajter
År: 2013
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Volvo Lastvagnar

Lastbilschaufförer och åkeriägare är svåra att nå i traditionella mediakanaler. Vi vet att de varken twittrar eller hänger på Pinterest, men vi vet att de är intresserade av bilar och ofta letar reservdelar på Ebay. 
Så därför bestämde vi oss för att lansera den nya Volvo FH just där. Aldrig förut har någon använt en standard Ebay annons som platform för en komplett lanseringssajt. För att möjliggöra detta auktionerade Volvo ut den första serieproducerade Volvo FH. Med ett utropspris på 1 Euro. 


Arbetsgrupp

Art Director
Anders Eklind, Sophia Lindholm

Copywriter
Björn Engström, Eva Råberg, Martin Ringqvist, Simon Coe

Formgivare
Jerry Wass

Planner
Tobias Nordström

Produktionsledare
Jenny Edwardsson, Britta Malmberg

Projektledare
Cilla Glenberg, Olle Victorin

Uppdragsgivare
Ulf Nordqvist, Håkan Sernros, Helena Strandlund Selander

Webbproducent
Peter Gaudiano, Stefan Thomson

Övrigt
PR: Eva Råberg, Interaktionsdesigner: Johan Wingård


Andra vinnare i kategorin