Ljudvikarierna

Kategori: Radio
År: 2016
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Pressbyrån

Bidragsbeskrivning:
Glass för halva priset. Hur svårt kan det vara? Med insikten om att det är världens bästa deal, plus att många som lyssnar på radio är på jobbet, höll vi erbjudandet enkelt och använde i stället reklamen till att ge alla kontorsarbetare, hantverkare och forskare en ljudtäckmantel. Äntligen kunde de smita från jobbet och köpa glass, utan att chefen märker nåt. Ljudvikarierna sändes både som traditionell radio och som Spotifykampanj med ljud och banners. Allt ledde till albumet som innehåller extra långa versioner, som ger en hela 45 minuter på sigatt smita iväg och köpa glass samtidigt som ljudvikarierna högljutt låtsades arbeta.


Arbetsgrupp

Copywriter
Kalle Åkestam, Felicia Jensen

Projektledare
Sara Clewemar

Produktionsledare
Lotta Linde, Charlotte Ahlström

Uppdragsgivare
AnnaMaria Carnemark, Lennart Schultz

Produktionsbolag
Flickorna Larsson


Andra vinnare i kategorin