Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Lost & Found

Bakgrund
Tryckeribranschens utmaning idag är att motivera varför kunden ska trycka något överhuvudtaget – och med det kommer högre tekniska krav.
Göteborgstryckeriet grundades 1918 och befinner sig i hi-end segmentet bland europeiska tryckerier. 2011 investerade de i en avancerad prägling- och folieringsmaskin och ville kommunicera detta till en den mest kräsna målgruppen av alla: Art Directors och Designers. Utmaningen låg i att skapa något som stack ut i det massiva flöde av direktreklam de bombaderas med varje dag. (Och som var tillräckligt åtråvärt för att spara.)
Lösning
Vi undvek det för tryckerier stereotypa bildmanéret: påfåglar och Ferraribilar i motljus och skapade en fiktiv hittegodsavdelning på Göteborgstryckeriet. Genom att istället låta den sofistikerad tekniken bli hjälten blev de alldagliga objekten extraordinära.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Oskar Andersson, Gaioo Phunwut
  • Creative Director
    Lisa Careborg
  • Illustratör
    Moa Pårup
  • Projektledare
    Cecilia Holmström