Miljonär direkt på skrapet

Kategori: Utomhus
År: 2013
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Triss
Byrå: King

Det som är speciellt med Triss är att man, bara genom att skrapa, kan vinna mycket pengar på bara ett ögonblick: plötsligt händer det.

Plötsligt händer det har också varit pay off för Triss under många år.

Med vårt nya manér för utomhus och print är förhoppningen att både förvalta det arv av bra reklam som tidigare skapats för Triss och samtidigt komma tillbaka till det Triss egentligen handlar om: de pengar man faktiskt kan vinna genom att skrapa.

I alla enheter skrapar vi fram en annan innebörd i en mening, och visar på så sätt i praktiken hur ett enkelt skrap kan förändra allt. Plötsligt händer det.


Arbetsgrupp

AD-assistent
Axel Lokrantz Månson

Art Director
Alexander Elers, Daniel Hallberg

Copywriter
Linda Elers

Creative Director
Frank Hollingworth

Formgivare
Olof Rogbrant

Kundansvarig
Sunit Mehrotra

Produktionsledare
Åsa Slättegård

Projektledare
Mirja Kais

Web Director
Thomas Larsson

Övrigt
Ulrika Höjgård – digital projektledare


Andra vinnare i kategorin