Oatly, Visuell identitet
År: 2015 Valör: Guldägg Uppdragsgivare: Oatly Byrå: Forsman & Bodenfors
Bidragsbeskrivning:
Oatly är ett litet företag med stora ambitioner. De har mycket att berätta och drar sig inte för att ta ställning i viktiga frågor om miljö och hälsa. Men deras mediabudget är, milt sagt, begränsad. Därför bestämde vi oss för att betrakta Oatlys förpackningar som deras vikigaste kommunikationskanal; som reklamytor i sig. Och när vi ändå gjorde om förpackningsdesignen, passade vi på att se över hela deras corporate identity.
Motivering:
En identitet som med självförtroende och humor kommunicerar varumärket i alla dimensioner och konsekvent omfamnar alla kanaler. En personlig, energisk och modig utmanare som prickar rätt i tiden och är svår att motstå.
Arbetsgrupp
Projektledare
Jerk Zander
Produktionsledare
Britta Malmberg, Erica Berghagen
Art Director
Lars Elfman
Copywriter
Martin Ringqvist
Formgivare
Christoffer Persson
Illustratör
Lars Elfman
Copywriter
John Schoolcraft
Uppdragsgivare
Toni Petersson, John Schoolcraft
Fotograf
Fredrik Persson
Original
F&B Factory
Följ Guldägget