Oatly, Visuell identitet

År: 2015
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Oatly

Bidragsbeskrivning:
Oatly är ett litet företag med stora ambitioner. De har mycket att berätta och drar sig inte för att ta ställning i viktiga frågor om miljö och hälsa. Men deras mediabudget är, milt sagt, begränsad. Därför bestämde vi oss för att betrakta Oatlys förpackningar som deras vikigaste kommunikationskanal; som reklamytor i sig. Och när vi ändå gjorde om förpackningsdesignen, passade vi på att se över hela deras corporate identity.

Motivering:
En identitet som med självförtroende och humor kommunicerar varumärket i alla dimensioner och konsekvent omfamnar alla kanaler. En personlig, energisk och modig utmanare som prickar rätt i tiden och är svår att motstå.


Arbetsgrupp

Projektledare
Jerk Zander

Produktionsledare
Britta Malmberg, Erica Berghagen

Art Director
Lars Elfman

Copywriter
Martin Ringqvist

Formgivare
Christoffer Persson

Illustratör
Lars Elfman

Copywriter
John Schoolcraft

Uppdragsgivare
Toni Petersson, John Schoolcraft

Fotograf
Fredrik Persson

Original
F&B Factory


Andra vinnare i kategorin