Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Pleasure Hunt

Briefen var att lansera den nya glassen Magnum Temptation på nätet.
Målgruppen var ”Pleasure Seekers” och det gällde att få dem att sprida nyheten vidare.

Så vi skapade ett klassiskt dataspel där du samlar chokladkulor (Magnum Temptation är full av chokladkulor). Men vi utvidgade spelplanen en aning: vi använde internet.
The Pleasure Hunt är en interaktiv upplevelse där du springer, hoppar, kör och flyger genom verkliga hemsidor.
Sedan kan du utmana vänner och bekanta på Facebook eller med mail.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Patrik Westerdahl, Petter Lublin
  • Copywriter
    Henrik Haeger
  • Creative Director
    Tim Scheibel
  • Designer
    Rasmus Sjöborg, Ellinor Bjarnolf
  • Ljud
    Plan8
  • Planner
    Oscar Erlandsson
  • Producent
    Digital producent: Lisa Flacké, Digital producent: Sofia Jönsson
  • Projektledare
    Tina Jarlerud, Pia Stenberg
  • Web Director
    Mårten Forslund
  • Övrigt
    teknisk producent: Tobias Löfgren, Produktionsbolag: B-Reel