Pleasure Hunt

Kategori: Digitalt Sajter
År: 2012
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Unilever - Magnum glass

Briefen var att lansera den nya glassen Magnum Temptation på nätet.
Målgruppen var ”Pleasure Seekers” och det gällde att få dem att sprida nyheten vidare.

Så vi skapade ett klassiskt dataspel där du samlar chokladkulor (Magnum Temptation är full av chokladkulor). Men vi utvidgade spelplanen en aning: vi använde internet.
The Pleasure Hunt är en interaktiv upplevelse där du springer, hoppar, kör och flyger genom verkliga hemsidor.
Sedan kan du utmana vänner och bekanta på Facebook eller med mail.


Arbetsgrupp

Art Director
Patrik Westerdahl, Petter Lublin

Copywriter
Henrik Haeger

Creative Director
Tim Scheibel

Designer
Rasmus Sjöborg, Ellinor Bjarnolf

Ljud
Plan8

Planner
Oscar Erlandsson

Producent
Digital producent: Lisa Flacké, Digital producent: Sofia Jönsson

Projektledare
Tina Jarlerud, Pia Stenberg

Web Director
Mårten Forslund

Övrigt
teknisk producent: Tobias Löfgren, Produktionsbolag: B-Reel


Andra vinnare i kategorin