Prova vår nya kniv
Kategori: Direkt År: 2009 Valör: Diplom Uppdragsgivare: J A Sundqvist AB Byrå: ANR BBDO
BAKGRUND
Tamahagane är ett relativt nytt knivmärke på den svenska marknaden. J.A. Sundqvist marknadsför och säljer märket i Sverige. Under sommaren lanserade Tamahagane en ny knivmodell – Kyoto. Kniven ingår
i en serie om 17 knivar. Nu ville man få ut budskapet till Sveriges bästa kockar. Och samtidigt knyta värdefulla kontakter för framtiden.
LÖSNING
Tamahaganes Kyoto-kniv är mycket vass. Så vass att kniven ”råkade” sprätta upp kuvertet och försvinna i postgången. Alla mottagare som hörde av sig fick naturligtvis en egen kniv.
Arbetsgrupp
Art Director
Rosita Johnson
Copywriter
Niclas Hallgren
Creative Director
Olle Nordell, Håkan Larsson
Produktionsledare
Lisa Wadell
Projektledare
Anders Wallin
Följ Guldägget