Prova vår nya kniv

Kategori: Direkt
År: 2009
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: J A Sundqvist AB
Byrå: ANR BBDO

BAKGRUND
Tamahagane är ett relativt nytt knivmärke på den svenska marknaden. J.A. Sundqvist marknadsför och säljer märket i Sverige. Under sommaren lanserade Tamahagane en ny knivmodell – Kyoto. Kniven ingår
i en serie om 17 knivar. Nu ville man få ut budskapet till Sveriges bästa kockar. Och samtidigt knyta värdefulla kontakter för framtiden.

LÖSNING
Tamahaganes Kyoto-kniv är mycket vass. Så vass att kniven ”råkade” sprätta upp kuvertet och försvinna i postgången. Alla mottagare som hörde av sig fick naturligtvis en egen kniv.


Arbetsgrupp

Art Director
Rosita Johnson

Copywriter
Niclas Hallgren

Creative Director
Olle Nordell, Håkan Larsson

Produktionsledare
Lisa Wadell

Projektledare
Anders Wallin


Andra vinnare i kategorin