Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Publiksläppet

Bidragsbeskrivning:
Den bästa reklam Popaganda kan få är av de som redan bestämt att dom ska gå, som får sina vänner att gå också. Vi vände på steken och lät publiken stå på festivalaffischerna istället för artisterna. (De första 1000 personer att osa till eventet på Facebook fick bli våra affischnamn.) När affischerna prydde stan började folk genast att tagga och sprida sig själv och vänner på FB och Instagram. De blev ambassadörer som spred festivalen åt oss.

Arbetsgrupp

  • Nordisk Executive Creative Director
    Jason Mendes
  • Creative Director
    Gustav Egerstedt
  • Art Director
    Erik Hiort af Ornäs
  • Grafisk formgivare
    Louise Erdman Sundh
  • Copywriter
    Petter Dixelius
  • Community manager
    Nina Lee
  • Projektledare
    Maria Lindskog Klasén
  • Produktionsledare
    Louise Persson, Fredrika Frenkiel
  • Planner
    Elin Johansson
  • Festivalarrangör
    Niklas Jonsson, Helen Allvin, Niklas Ek, Simon Ahlgren