Publiksläppet

Kategori: Utomhus
År: 2016
Valör: Diplom

Bidragsbeskrivning:
Den bästa reklam Popaganda kan få är av de som redan bestämt att dom ska gå, som får sina vänner att gå också. Vi vände på steken och lät publiken stå på festivalaffischerna istället för artisterna. (De första 1000 personer att osa till eventet på Facebook fick bli våra affischnamn.) När affischerna prydde stan började folk genast att tagga och sprida sig själv och vänner på FB och Instagram. De blev ambassadörer som spred festivalen åt oss.


Arbetsgrupp

Nordisk Executive Creative Director
Jason Mendes

Creative Director
Gustav Egerstedt

Art Director
Erik Hiort af Ornäs

Grafisk formgivare
Louise Erdman Sundh

Copywriter
Petter Dixelius

Community manager
Nina Lee

Projektledare
Maria Lindskog Klasén

Produktionsledare
Louise Persson, Fredrika Frenkiel

Planner
Elin Johansson

Festivalarrangör
Niklas Jonsson, Helen Allvin, Niklas Ek, Simon Ahlgren


Andra vinnare i kategorin