Sömnlös på Playground

Kategori: Media
År: 2010
Valör: Diplom

Kampanjen baserades på en studie av Svenska Friluftsrådet som hävdar att vandring gör dig friskare och piggare. Fyra vandringsentusiaster extrainkallades som säljare och tävlade samtidigt i att hålla sig vakna. De kunder som handlade produkter av vinnaren fick hela summan tillbaka.

Allt sändes live på webben med hjälp av iphones och streamingtjänsten Bambuser. En live-pulsmätare och stegräknare höll koll på de trötta deltagarna. Kunderna fick själva hjälpa sin favorit att hålla sig vaken genom live-chat, twitter, sms och "vanliga" telefonsamtal.


Arbetsgrupp

AD-assistent
Yvan Archimbaud

Art Director
Lars Holthe

Copywriter
Hanna Björk

Creative Director
Andreas Ullenius

PR-konsult
Claes Delin

Produktionsledare
Bella Lagerquist, Lina Drott

Projektledare
Kenneth Adenskog

Web Director
Paul Collins

Webbproducent
Sofia Swedenborg

Övrigt
Kalle Åkestam, Nisse Axman, Kollektivet Livet, Henrik Adenskog


Andra vinnare i kategorin