Sömnlös på Playground
Kategori: Media År: 2010 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Playground Outdoor Equipment Stores Byrå: Åkestam Holst
Kampanjen baserades på en studie av Svenska Friluftsrådet som hävdar att vandring gör dig friskare och piggare. Fyra vandringsentusiaster extrainkallades som säljare och tävlade samtidigt i att hålla sig vakna. De kunder som handlade produkter av vinnaren fick hela summan tillbaka.
Allt sändes live på webben med hjälp av iphones och streamingtjänsten Bambuser. En live-pulsmätare och stegräknare höll koll på de trötta deltagarna. Kunderna fick själva hjälpa sin favorit att hålla sig vaken genom live-chat, twitter, sms och "vanliga" telefonsamtal.
Arbetsgrupp
AD-assistent
Yvan Archimbaud
Art Director
Lars Holthe
Copywriter
Hanna Björk
Creative Director
Andreas Ullenius
PR-konsult
Claes Delin
Produktionsledare
Bella Lagerquist, Lina Drott
Projektledare
Kenneth Adenskog
Web Director
Paul Collins
Webbproducent
Sofia Swedenborg
Övrigt
Kalle Åkestam, Nisse Axman, Kollektivet Livet, Henrik Adenskog
Följ Guldägget