Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

The Singing Sailor

Bidragsbeskrivning:
Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen är övertygade om att konflikter kan lösas utan våld och att krig kan förebyggas genom samarbete, ekonomiska medel och diplomati. Syftet med kampanjen var dels att agera som motvikt i debatten om militär upprustning och dels skapa kännedom om Svenska Freds då de är beroende av bidrag från allmänheten. Kampanjen lanserades med att ordföranden Anna Ek intervjuades i TV4:as Nyhetsmorgon. Genom att ta rygg på stora mediala frågor och värna om människors rättigheter spreds Svenska Freds röst. Efter en vecka i havet där ubåtskränkningarna ansågs ha skett hade filmen om The Singing Sailor, döpt till Fred av svenska medier, helt utan mediabudget nått över 150 länder. Kampanjens potentiella räckvidd, baserad på mediernas egna räckviddssiffor hamnade på över 1,5 miljarder människor. Svenska Freds intervjuades och citerades världen över och The Singing Sailors innovativa och demokratiska budskap applåderades i världens alla hörn.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Andreas Ullenius
  • Copywriter
    Adam Reuterskiöld
  • Art Director
    Fredrik Josefsson
  • Producent
    Johan Eklund
  • Innovativ producent
    Johan Wahlberg, John Müllersdorf
  • DoP/Motion Director
    Eric Karlsson
  • Webbutvecklare
    Kalle Peterz
  • Artwork
    Daniel A Bruce
  • PR
    FLB Europa
  • PR
    Jessica W Sandberg
  • Ansvarig uppdragsgivare
    Daniel Holking