Vad håller du på med?
Kategori: Utomhus År: 2014 Valör: Silverägg Uppdragsgivare: Försvarsmakten Byrå: DDB Stockholm
Kampanjen vill få folk att reflektera över vad de lägger sin tid på. Vad är viktigt, egentligen? Kampanjen ”Vad håller du på med?” är en påminnelse om hur det meningslösa på allvar har börjat äta sig in i vår vardag – timmar går åt att titta på videos med människor som trillar av studsmattor, dagar läggs på betydelselösa spel i telefonen och vi uppdaterar vår Facebook varannan minut. En tjänstgöring inom Försvarsmakten är däremot en möjlighet att göra skillnad, på riktigt, och genom att ansöka till GMU påbörjar individen ett högst konkret sätt att ta ansvar.
Resultat:
Kampanjen resulterade i 15 416 ansökningar och översteg därmed målet med 22 procent där ca 70% har exponerats eller klickat på en digital annons innan ansökan. Kampanjen hade en observation på 100 procent inom vår målgrupp och 85% av alla i åldern 15-75 år. Den stod ut på ett positivt sätt och mätte över jämförelseindex. Den nedåtgående konverteringsgraden avbröts och gick från 0,8% (GMU1, 2/3 -2013) till 1,35%.
Arbetsgrupp
Art Director
Daniel Mencák, Lisa Granberg
Copywriter
Martin Lundgren
Creative Director
Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson
Faktor
Anna Hellenberg
Fotograf
Andreas Ackerup/Adamsky
Kundansvarig
Peter Kamstedt
Originalare
Johanna Lundblad, Leif Blondell
Planner
Cornelia Wangel
Produktionsledare
Tina Munck
Projektledare
Sandra Kaludjercic Bergman?
Retusch
Christian Björnerhag?
Uppdragsgivare
Annika Ivner
Övrigt
Stella Ulltin
Följ Guldägget