Vad håller du på med?

Kategori: Utomhus
År: 2014
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Försvarsmakten

Kampanjen vill få folk att reflektera över vad de lägger sin tid på. Vad är viktigt, egentligen? Kampanjen ”Vad håller du på med?” är en påminnelse om hur det meningslösa på allvar har börjat äta sig in i vår vardag – timmar går åt att titta på videos med människor som trillar av studsmattor, dagar läggs på betydelselösa spel i telefonen och vi uppdaterar vår Facebook varannan minut. En tjänstgöring inom Försvarsmakten är däremot en möjlighet att göra skillnad, på riktigt, och genom att ansöka till GMU påbörjar individen ett högst konkret sätt att ta ansvar.
Resultat:
Kampanjen resulterade i 15 416 ansökningar och översteg därmed målet med 22 procent där ca 70% har exponerats eller klickat på en digital annons innan ansökan. Kampanjen hade en observation på 100 procent inom vår målgrupp och 85% av alla i åldern 15-75 år. Den stod ut på ett positivt sätt och mätte över jämförelseindex. Den nedåtgående konverteringsgraden avbröts och gick från 0,8% (GMU1, 2/3 -2013) till 1,35%.


Arbetsgrupp

Art Director
Daniel Mencák, Lisa Granberg

Copywriter
Martin Lundgren

Creative Director
Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson

Faktor
Anna Hellenberg

Fotograf
Andreas Ackerup/Adamsky

Kundansvarig
Peter Kamstedt

Originalare
Johanna Lundblad, Leif Blondell

Planner
Cornelia Wangel

Produktionsledare
Tina Munck

Projektledare
Sandra Kaludjercic Bergman?

Retusch
Christian Björnerhag?

Uppdragsgivare
Annika Ivner

Övrigt
Stella Ulltin


Andra vinnare i kategorin