Vägen till läsning
Kategori: Tidningsannonsering År: 2016 Valör: Guldägg Uppdragsgivare: Pressbyrån Byrå: Åkestam Holst
Bidragsbeskrivning:
Pressbyrån har startat ett initiativ för att öka läslusten och läsförmågan i Sverige. Forskning visar att barn som läser serier har större benägenhet att gå över till mer avancerad läsning. I den här annonsen illustrerar vi det skeendet genom Kafkas Processen - från enklaste serie till skriven roman. Samtidigt välkomnar vi alla barn och ungdomar att komma in och läsa hur mycket serietidningar de vill i Pressbyråns butiker.
Motivering:
Årets guldägg i print är framför allt välskriven. Och framför allt riktigt fin. Och framför allt relevant. Dessutom känns den ny, kul, originell och, tja, kort och gott, som ett givet guldägg i tidningsannonsering 2016.
Arbetsgrupp
Copywriter
Filip Laurent
Art Director
Johan Landin
Projektledare
Sara Clewemar
Produktionsledare
Bella Lagerquist
Grafisk formgivare
Sara Bellafesta
Planner
Simon Stefansson
Uppdragsgivare
AnnaMaria Carnemark, Lennart Schultz
Illustratör
Kenneth Larsen
Följ Guldägget