Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Barn till salu

Prostitutionen i Sverige går ner i åldrarna och barn som erbjuds ersättning för sexuella handlingar blir allt fler. Under 2019 ökade anmälda brott om utnyttjade av barn genom köp av sexuell handling med över 70%, och mörkertalet är enormt.

Talita är en ideell organisation som arbetar förebyggande mot sexhandeln i Sverige. För att synliggöra det utbredda problemet med att prostitutionen går ner i åldrarna, tog vi fram en kampanj med ambitionen att få folk att reagera, och agera.

Kampanjen tog avstamp i ett till synes välbekant men motbjudande budskap som härstammar från en typisk skoltoalett där nedlåtande ord ofta skrivs slentrianmässigt och obefogat, men som i dagens klimat ligger allt närmare sanningen. En spegling av hur dagens verklighet tyvärr ser ut.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Joakim Khoury , Åkestam Holst NoA
  • Kundansvarig
    Johan Östlund, Åkestam Holst NoA
  • Art Director
    Caroline Andersson, Åkestam Holst NoA
  • Copywriter
    Stephanie Moradi, Åkestam Holst NoA
  • Produktionsledare
    Anna Nollendorfs, Åkestam Holst NoA
  • Grundare
    Anna Sander, Talita
  • Grundare
    Josephine Appelqvist , Talita
  • Handmade Media
    Lennart Claesson
  • Grafisk Design / Original
    Calle Cassel, Firma Calle Cassel