Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Miljonärer en masse

Från att Lotto varit ”Sveriges högsta spelvinst” så har marknaden ändrats till att bli mer konkurrensutsatt med nya lotterier med högre Jackpotar än Lotto.
Hur får vi människor att spela Lotto trots att konkurrenter har större jackpotar?
Genom data ser vi att Lotto är det spel som ”skapar flest miljonärer”, därav pay offen: ”miljonärsfabriken”. Därför kommunicerar vi faktiska siffror på hur många miljonärer Lotto faktiskt skapat. Filmen visar hur världen sett ut om alla miljonärer skulle bete sig som just stereotypa miljonärer.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Pontus Ekström , KING
  • Art Director
    Jonas Yrlid, KING
  • Projektledare
    Peter Preisler, KING
  • Produktionsledare
    Isabelle Brynholt, KING
  • Planner
    Per Wilson, KING
  • Creative Director
    Frank Hollingworth, KING
  • Kommunikationsansvarig
    Mikael Holmgren, Lotto, Svenska spel
  • Regissör
    Vedran Rupic , Business Club Royale
  • Exekutiv producent
    Christian Kuosomanen , Business Club Royale
  • Byråproducent
    Markus Ahlm, Colony
  • Produktionsbolag
    Business Club Royale