Blowing in The Wind

Kategori: Utomhus
År: 2015
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Apotek Hjärtat

Bidragsbeskrivning: För att bevisa Apotek Hjärtats löfte om att deras nya produkt Apolopsphy ger liv åt hår, fick den kreativa lösningen vara sin egen bevisföring. En till synes livlös och opersonlig reklamtavla fick plötsligt liv av vinddraget från tågens rörelser. Filmen som visar den kreativa lösningen har fått över 2,8 miljoner unika visningar i 190 länder helt av egen kraft. Medier som CNN, CBS, TIME, Mashable, Huffington Post och Gizmodo har alla rapporterat om kampanjen.

Motivering: Med en smart idé, utfört med hårresande precision, fick ni en utomhustavla att flyga iväg och göra ett digitalt ärevarv runt jorden. Ni inspirerade andra till stordåd och ni visar hur spännande utomhustavlan numera är i rätt händer, händer som nu får ta emot ett Guldägg.


Arbetsgrupp

Creative Director
Andreas Ullenius

Art Director
Lars Baecklund

Copywriter
Mariette Glodeck

Projektledare
Sara Clewemar

Produktionsledare
Jennie Strinnhed

Digital Producent
Sofia Swedenborg

Grafisk formgivare
Lotta Persson

Webbdesigner
Jens Sjöbergh

Planner
Patrik Karlsson

Motion Director
Nisse Axman

Ateljéassistent
Anne-Lie Karl

Fotograf
Elisabeth Frang

Uppdragsgivare
Fredrik Kullberg

Produktionsbolag
STOPP


Andra vinnare i kategorin